Video
التعليم الحرفي قديما كان يعتمد على ارسال الاطفال وهم صغار قاصرين الى حرفيين ليعلموهم الحرفة بطرق قاسية حيث يبدأ المعلم على تأديب الطفل الصغير ويرهبه باستعمال سلطة الخوف حتى يجعل الطفل الصغير يطيع أوامره بدون نقاش وكانت النتيجة اطفالا بطفولة مغتصبة ومعنفين وفي النهاية لا يتعلمون شيئا عدى خدمة المعلم في نظام للسخرة .اما اليوم فقد تغيرت الامور بانتهاك أنظمة جديدة للتعليم المهني بأنظمة اكثر كرامة و امنا وذلك باعتماد المحاكاة .خاصة في بعض المهن الخطيرة كالسياقة مثلا بحيث لا يعقل ان نترك شخصا يسوق في الطرقات مباشرة فسيكون عرضة لحوادث مميتة عكس ان وضعناه في نظام بمحاكاة السياقة حيث مع زر ابدأ يمكنه ان يعيد المحاولة كل مرة يفشل فيها .
Craft education in the past was based on sending children, who were minors, to craftsmen to teach them the craft in cruel ways, where the teacher began to discipline the young child and terrorize him by using the power of fear so that the young child obeys his orders without discussion and the result was children with a raped and violent childhood and in the end they did not learn anything except serving the teacher In a system of forced labor. Today, things have changed with the violation of new regulations for vocational education with more dignified and safer systems, by adopting simulation, especially in some dangerous professions such as driving, for example, so that it is unreasonable to leave a person driving on the roads directly, he will be subject to fatal accidents, unlike if we put him in a simulated system Driving where with the start button, it can restart every time it fails.
Commentaires
Enregistrer un commentaire